Kvifor er eigentlig kroppsøving så viktig?
Kroppsøving
Hjelpeartikkel
Kvifor treng vi eigentlig Kroppsøving?
Her får du åtte gode grunnar.
- Kroppsøving er en arena for mestring, fellesskap, motorisk utvikling og kroppsligerfaring (Utdanninsgdirektoratet, 2020).
- Fysisk aktivitet er assosiert med ei rekke positive fordelar for den biopsykososiale helsa (Helsedirektoratet, 2014) og for evna til læring (Biddle, 2011).
- Fråfall frå kroppsøving kan gje store konsekvensar for den einskilde elev; manglande fysisk aktivitet kan gje redusert helse no og i framtida, og manglande karakter i kroppsøvingsfaget kan redusere moglegheitene til lærling-, studie- og arbeidsplass.
- Det er ikkje krav om faglærarutdanning for å være kroppsøvingslærar i grunnskulen (Utdanningsdirektoratet, 2015). Om lag 30% av mannlege, og omlag 53% av kvinnelegekroppsøvingslærarar i grunnskulen har ikkje studiepoeng i faget (Perilc, 2019).
- Ca 30% av elevar i den vidaregåande skulen deltek ikkje i kroppsøving frå tid til anna. Dei som sjeldan deltek i kroppsøving, deltek dessutan sjeldan i fysisk aktivitet på fritida (Strandmyr, 2013).
- Erfaring tilseier at elevar som droppar kroppsøvingstimane har større sannsynlighet for å droppe ut av den vidaregåande opplæringa.
- Fråfall frå vidaregåande opplæring gjev både uheldige individuelle og samfunnsøkonomiske konsekvensar (Falch, 2009; Bergsli, 2013).
- Kroppsøvingsfaget har låg status blant mange elever, lærarar og leiarar, noko som gjer at faget fort blir nedprioritert i spørsmål om ressurstildeling og kompetanseheving (Andersen, 2017).